Få hjälp med SEO-texter & sökmotoroptimering

Hjälp med SEO-texter, hässleholm, kristianstad

Få hjälp med SEO-texter och sökmotoroptimering på distans i Hässleholm och Kristianstad

Behöver du hjälp med SEO-texter till din hemsida eller med sökmotoroptimering – SEO on page för att ranka bättre i sökresultaten? Som content writer skriver jag svenska användaranpassade och sökmotoroptimerade artiklar. Mitt fokus ligger på innehåll som fungerar bra både för positionering på Google men även texter som är anpassade för din specifika målgrupp. Det vill säga en copy som gör dina besökare intresserade och mer benägna att köpa – så kallad SEO-optimerad copy.

Det innebär att du både ökar din synlighet i sökresultaten samtidigt som du lockar fler att klicka in sig på din sida eftersom texten tilltalar din målgrupp vilket ger dig mer trafik och fler potentiella kunder.

Hjälp med SEO on page

Jag kan även hjälpa dig med grundläggande SEO on page. Jag kontrollerar att din webbplats har allting på plats för att bättre lyckas ranka högre. En analys görs av din webbplats och jag tar fram en lista på de 5-10 viktigaste sakerna som behöver åtgärdas. Du väljer om du vill utföra åtgärderna själv eller om jag ska åtgärda det åt dig.

Priser för SEO on page och sökmotoroptimering.

Pris för SEO-texter och webbcopy

Pris för SEO-texter och webbcopy är beroende på vilken typ av texter, hur långa och hur många texter du behöver. Det är också beroende på om det är ett engångsuppdrag, återkommande längre samarbete och hur smalt nischad ditt ämnesområde är eftersom det krävs olika mycket research.

Kontakta mig för en offert så tar vi det därifrån.

Hjälp med SEO-anpassade texter

Kontakta mig om du behöver hjälp med SEO-anpassade texter som också är anpassade för din specifika målgrupp. Jag tar uppdrag på distans och lokalt i Hässleholm och Kristianstad.

Läs mer om hur jag arbetar med text och innehåll i kombination med SEO.

kontakta mig!

/Jenny – Mediaboost

Vad är SEO?

SEO – Search Engine Optimization handlar om att anpassa sin hemsida och sitt innehåll efter vad målgruppen söker efter i sökmotorerna som exempelvis Google. Sökmotoroptimering är något du behöver jobba med kontinuerligt för att inte tappa din position i sökmotorernas organiska resultat.

Vad är en bra SEO-text eller en bra SEO-optimerad copy?

En bra SEO-text tar hänsyn till de algoritmer som olika sökmotorer har och hjälper dig därmed att ranka bättre i sökresultaten. Algoritmerna förändras med tiden och även om du inte hänger med i de allra senaste nyheterna så finns det en hel del grundregler som alltid hänger kvar.

Att skriva innehåll för webben och för att få fram en bra SEO-optimerad copy handlar om en bra kombination av SEO och att anpassa texten för besökaren. En användaranpassad text som är lättläst och ger besökaren information och svar på deras frågor är idag en viktig del av både sökmotoroptimering och för att få potentiella kunder. En bra copy ska få besökaren att bli en kund antingen kortsiktigt eller långsiktigt.

Läs mer om hur viktigt det är att kombinera SEO-text med användaranpassat innehåll. Search Engine Land är en mycket bra källa om sökmotoroptimering och denna artikel är skriven av SEO strategen Jessica Foster.

Grundprincipen för bra sökmotoroptimerade texter och artiklar

Ta hjälp av den här listan för att få en bra grund till bra sökmotoroptimerade texter och artiklar.

  • Varje sida bör fokusera på ett primärt sökord och/eller sökordsfras
  • Varje sida bör bestå av minst 300 ord men gärna mer
  • Texten måste vara unik, så undvik att kopiera och översatta innehåll från utländska sidor
  • Sökordet bör finnas med i någon form i titel, huvudrubrik, någon underrubrik och i minst en bildbeskrivning (alt tagg).

Ett viktigt råd när det gäller SEO-text

Avslutningsvis så får du här ett värdefullt tips när det gäller SEO-text. Ett råd är att när du skriver en text, framförallt brödtexter, ska du inte tänka så mycket sökmotoroptimering. Sökmotorer och framförallt Google tycker inte om att artikeln är fullspäckad med sökord och en massa synonymer. Skriv istället ett relevant innehåll som är informativt och säljande för läsaren.

Google prioriterar innehåll som är relevant och som utförligt ger besökaren information på den utförda sökningen. En informativ text får ett naturligt flöde av sökord. En överdriven mängd av sökord kan istället ge en lägre position i sökresultaten. Så det gäller att inte vara alltför fokuserad på just SEO utan att se det i ett bredare perspektiv.

En informativ och säljande text innebär att det är större chans att besökaren stannar kvar på din webbsida, besöker flera sidor och att de kommer tillbaka mer än en gång. Detta ger i sin tur bättre poäng hos Google vilket ytterligare ökar dina chanser för bättre ranking i sökresultaten. En win-win situation med andra ord.

Pin It on Pinterest