Priser copywriter, content writer, SEO-skribent – Timpris, pris per ord

Här hittar du mina aktuella priser per ord och timpriser när du anlitar mig som copywriter, content writer och SEO-skribent eller när du behöver hjälp med sökordsoptimering.

Har du en liten budget att röra dig med? Berätta vilken budget du har så kan jag säkert sätta ihop något som är helt anpassat för dig!

Alla priser är exklusive moms

Pris sökordsoptimering

575 kr per timmeSEO

Pris copywriter, content writer och SEO-skribent

0,80 – 2 kr per ordcopy, content och SEO-texter

575 kr per timmecopy, content och SEO-texter

0,65 – 1 kr per ordkorrekturläsning, editering av utkast och skriva om texter

Beroende på vilken typ av text du behöver hjälp med och hur mycket research som krävs används i vissa fall debitering per ord och i andra fall timpris.

Om copy och SEO-texter debiteras per ord

Blogginlägg, meta titles, meta description, produkttexter, produktbeskrivningar, kategoribeskrivningar för produkter 0,80 – 1,25 kr per ord beroende på behov av research.

Texter till hemsida som företagspresentation, beskrivning av tjänster 1 – 2 kr per ord beroende på behov av research.

Läs mer om mina tjänster som copywriter.

Paket

Behöver du löpande hjälp med sökordsoptimering, copywriting och content writing och vill säkra upp att det finns tid för just dina uppdrag?

Prenumerera på mina paket med ett visst antal timmar i månaden. Timmarna disponeras på bästa sätt utifrån en strategi och/eller beroende på vad du behöver för hjälp varje månad utifrån vad som ger bäst effekt för ditt företag. Löpande abonnemang med en månads uppsägningstid.

Business Small 2 200 kr 4 timmar/månad

Business Kickstarter 4 200 kr 8 timmar/månad

Business Grow Stronger 6 000 kr 12 timmar/månad

Business Pro 9 500 kr 20 timmar/månad

SEO-paket

Steg 1 – 1 225 kr Sökordsanalys för upp till 20 webbsidor – Vilka sökord du bör satsa på för att synas bättre online. Sökorden väljs utifrån verksamheten, bransch, konkurrenter, sökvolym och svårighetsgrad att positionera sig högt. Gruppering av sökorden per webbsida.

Steg 2 – 900 kr Enklare sökordsoptimering upp till 20 webbsidor – Utifrån sökordsanalysen ges förslag på meta title, meta description och huvudrubrik (H1) per webbsida.

Steg 3 – 300 kr/webbsida  Enklare sökordsoptimering för befintliga webbtexter (alla eller utvalda sidor) – Genomgång av de texter som finns på webbplatsen med korrigeringar av underrubriker samt löpande text för att få in de utvalda sökorden som är grupperade per webbsida från sökordsanalysen på naturliga ställen som förbättrar SEO.

Internlänkningar läggs även in på naturliga ställen i texten om det går för att få fler inlänkar till varje webbsida, vilket är viktigt för SEO. Det ingår även korrigering av felstavningar och grammatik samt att få texten i samma ton och stil riktade för rätt primär målgrupp med ett tydligt budskap och en röd tråd genom samtliga texter.

Det här steget kan räcka om det inte är så hög konkurrens om samma sökord. De flesta behöver även genomföra steg 4.

Steg 4 – 4 600 kr/månad (en månads uppsägningstid) Löpande SEO mini – Utifrån en mini SEO-strategi genomförs de optimeringar som behövs för att förbättra sökpositionerna. Strategin revideras vid behov då SEO-optimering är ett kontinuerligt löpande arbete. Strategin inleder med att ta reda på vilka sökordsplaceringar du har idag på Google på sökorden från sökordsanalysen. Samt att analysera vilka av dessa sökord som ger mest effekt i ökad trafik att börja jobba med och optimera.

En SEO-strategi tas fram för SEO OnPage (ej externt länkbygge) för sex månader som ökar chanserna för webbplatsen att sakta men säkert klättra i positioner. Månadsrapporter för hur placeringarna förändras för dina sökord. Vill du investera i en snabbare och mer kraftfull effekt behövs en större SEO-strategi och mer löpande SEO-arbete för en högre kostnad.

Varför behöves ett löpande arbete med SEO?

Det är viktigt att känna till att SEO inte är ett engångsjobb eller någon quick-fix för de flesta. Du kan ha tur och inte ha så många konkurrenter eller att deras SEO-arbete ligger lite efter och därför endast behöver steg 1-3.

Sökmotorerna, framför allt Google, uppdaterar kontinuerlig krav och förutsättningar för vad som ska visas på förstasidan i sökresultatet och vad som ska visas i toppen. Även om du gör förändringar på din webbplats, gör även konkurrenterna det. SEO är ett iterativt arbete där stegen behöver upprepas om och om igen med mer och mer finslipning mot konkurrenterna för att fortsätta klättra i sökresultaten för att nå större resultat.

Det finns hundratals, säkert tusentals, faktorer som räknas in från Google för att avgöra vilken webbsida som ska visas högst upp. Domänens/webbadressens ålder, hur många webbsidor platsen har, hur mycket text, bild och video som finns, hur bra strukturerad webbplatsen är (med logisk uppbyggnad/kategorisering av innehåll samt internlänkar), hur många som länkar från andra webbplatser till dina webbsidor med mera.

Läs mer om hur du kan få hjälp med SEO, sökmotoroptimering!

Nöjda kunder

Här visar jag ett urval av mina många nöjda kunder och några utvalda kundrecensioner. Jag jobbar både med små och stora företag.

Behöver du hjälp?

Välkommen till en lite mindre men personlig byrå med schyssta priser för små till stora företag i Skåne, Kristianstad, Hässleholm och på distans över hela Sverige.

Meddelande

Pin It on Pinterest